25/10/2012 09:40

0
  Εκτύπωση  Decrease font size Increase font size

Φορολογικά έσοδα 200 εκατ. από την ποντοπόρο ναυτιλία

Εως και κατά 152 εκατ. ευρώ περίπου υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν στην τετραετία 2013 - 2016 τα φορολογικά έσοδα από την ποντοπόρο ναυτιλία μέσω του tonnage tax, σύμφωνα με τo στόχο που περιλαμβάνεται στο σχέδιο του νέου μνημονίου το οποίο συμφωνείται μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της τρόικας.

Στο σχέδιο προβλέπεται συγκεκριμένα ότι μεταξύ της κυβέρνησης και των πλοιοκτητών θα υπογραφεί ένα μνημόνιο κατανόησης το οποίο θα διασφαλίζει ότι οι πληρωμές στο σύστημα του tonnage tax θα ανέλθουν στα 200 εκατ. ευρώ στη διάρκεια 2013 - 2016. Με βάση τα σημερινά δεδομένα στην ίδια περίοδο οι πληρωμές θα ανέρχονταν στα επίπεδα των 50 - 56 εκατ. ευρώ.

Με το σύστημα του tonnage tax φορολογούνται περί τα 860 ποντοπόρα πλοία τα οποία σύμφωνα με πιο πρόσφατα στοιχεία του Committee είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο. Την τελευταία τριετία ο αριθμός των ποντοπόρων πλοίων στην ελληνική σημαία παρουσίασε μείωση, ενώ παρατηρήθηκε και μία τάση αποφυγής ύψωσής της σε νεότευκτα πλοία γεγονός που από την πλοιοκτησία αποδόθηκε στην απορύθμιση του διοικητικού φορέα της ναυτιλίας όταν το 2009 καταργήθηκε το υπουργείο Ναυτιλίας.

Εφόσον δεν υπάρξουν μεταβολές στο στόχο των 200 εκατ. ευρώ από τις πληρωμές στο tonnage tax τότε αυτό σημαίνει ότι προκύπτει μία μέση επιβάρυνση της τάξεως των 40.000 ευρώ το χρόνο για κάθε πλοίο με τα σημερινά δεδομένα, δηλαδή με βάση τα πλοία που βρίσκονται στην ελληνική σημαία.

Η αρχική συμφωνία για την αύξηση των φορολογικών εσόδων από τη ναυτιλία έκλεισε πριν από λίγες εβδομάδες κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς με το προεδρείο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Ιδιαίτερα η κυβέρνηση ήθελε με αυτή την κίνηση να σηματοδοτήσει ότι θα επιβαρυνθούν όλοι οι Έλληνες προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της δημοσιονομικής εξυγίανσης.

Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης επαναλαμβάνει συνεχώς ότι η κυβέρνηση στοχεύει στην αύξηση των πλοίων που εγγράφονται στο ελληνικό νηολόγιο ενώ επενδύει στη ναυτιλία ως έναν από τους κλάδους που θα βοηθήσουν τη χώρα με τις επενδύσεις του και με τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες να τεθεί ξανά σε τροχιά ανάκαμψης.

Στο μεταξύ στο φορολογικό πεδίο η Ελλάδα ετοιμάζεται έως το τέλος Οκτωβρίου να αποστείλει επιστολή στη διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης με την οποία θα εξηγεί τις προβλέψεις του tonnage tax και τις διάφορες φορολογικές ρυθμίσεις που υπάρχουν στην ελληνική νομοθεσία σε σχέση με τις ναυτιλιακές εταιρείες.

 Της Αγγελικής Καλλή

(Ημερησία, 25/10/2012)

Αφήστε το σχόλιό σας

Τελευταία Σχόλια

ΣΠΕΦ: Μερικές πικρές αλήθειες για το New Deal και τις ταρίφες στα νησιά

24/04/2014 20:49

όλα αυτά με γονατιζουν όπως καταλαβαίνεις γιατι δεν τα ειχα προβλεψει όταν εκανα αυτή την επενδυση.ειχα προβλεψει καποια ΟΧΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ! επισης σημερ...

kostas kriti

ΣΠΕΦ: Μερικές πικρές αλήθειες για το New Deal και τις ταρίφες στα νησιά

24/04/2014 20:41

καλησπέρα! Είναι προφανες κυριε Aki Venieri η μανια που χτυπάει αυτή η κυβερνηση μικρους επενδυτες! προσωπικα εμενα δεν ειχει μεινει να μου κανει κ...

kostas kriti

ΕΛΕΤΑΕΝ: Λιγότερες ΑΠΕ σημαίνει αρνητικό αποτέλεσμα στο ΑΕΠ της Ευρώπης

24/04/2014 17:24

θα υπήρχες αν δεν σε επιδοτούσαμε με παχυλές ταρίφες? ΟΧΙ. Θα έστελνες το παιδί σου σε νοσοκομείο που ηλεκτροδοτείται από ΑΠΕ? Δεν θα στο συνιστούσ...

archaeo pteryx

Το Top 100 των πολυεθνικών που χρησιμοποιούν ΑΠΕ

24/04/2014 17:21

Tax shelter λέγεται και είναι νόμιμη φοροαποφυγή. Δεν έχει καμία σχέση με ενέργεια ή με ηλεκτροδότηση. Όπως οι φιλανθρωπίες εκπίπτουν από την φορολ...

archaeo pteryx

Στα €5,3 αυξάνει τη τιμή-στόχο για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η Eurobank Equities

24/04/2014 15:56

Βάσει τεχνικής ανάλυσης, με σύσταση "buy", αποτελούν τιμές πέριξ των 3,5 ευρώ, που αποτελεί και σημείο στήριξης.

OFFshore PV