28/03/2011 14:49

0
  Εκτύπωση  Decrease font size Increase font size

Προσδιορίστηκε η βέλτιστη διαδρομή του αγωγού TAP στην Ελλάδα

Περισσότεροι από 50 εθνικοί και διεθνείς εμπειρογνώμονες διεξήγαγαν εκτενείς και λεπτομερείς μελέτες σε διάδρομο πλάτους 50 km, προκειμένου να  περατωθεί η μελέτη σχετικά με τη βελτίωση  της διαδρομής του αγωγού φυσικού αερίου Trans Adriatic Pipeline για το τμήμα από την Θεσσαλονίκη έως τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Ειδικότερα, οργανώθηκαν τρεις εκτεταμένες αποστολές στην βόρεια Ελλάδα για τον προσδιορισμό των περιορισμών σε επίπεδο γεωλογίας, περιβάλλοντος και πολιτισμικής κληρονομιάς, καθώς και των προβληματισμών σχετικά με την ασφάλεια και την κοινωνία.

Σε 63 συναντήσεις με τις αρχές σε όλα τα επίπεδα, με τις τοπικές εταιρείες και τις ΜΚΟ, περισσότερα από 400 άτομα συνεργάστηκαν για το έργο TAP για να συγκεντρωθούν σχόλια σχετικά με τις ποικίλες εναλλακτικές για τον αγωγό και καθοδήγηση πάνω στην προτιμώμενη διαδρομή. Ως εκ τούτου, ο TAP προσδιόρισε έναν προτιμώμενο διάδρομο πλάτους 2 km με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις στο περιβάλλον, τις τοπικές κοινότητες και τις τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς. Αυτή η διαδρομή μπορεί να κατασκευαστεί και συνάδει πλήρως με τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας. Την έρευνα διεξήγαγαν παγκοσμίως καταξιωμένοι μηχανολόγοι της E.ON, μια από τις μετόχους του εγχειρήματος του TAP, με τη συμμετοχή εθνικών και διεθνών συμβούλων της Exergia, της ERM και της ILF.

Τον Απρίλιο ο TAP θα συνεργαστεί με τις ελληνικές αρχές για την οργάνωση τοπικών συνεργείων για την επικύρωση του επιλεγμένου διαδρόμου και την συμφωνία σχετικά με την διεξαγωγή επιπρόσθετων μελετών στα πλαίσια της Εκτίμησης της Επίδρασης στο Περιβάλλον και την Κοινωνία (ESIA). Αυτή η διαδικασία είναι σύμφωνη με τις αυστηρές απαιτήσεις απόδοσης της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (ΕBRD), ενώ η αναφορά της ESIA θα υποβληθεί στις ελληνικές αρχές κατά το δεύτερο εξάμηνο αυτού του χρόνου.

Η προτεινόμενη διαδρομή του TAP στην Ελλάδα θα έχει μήκος 190 km- ο αγωγός θα ξεκινά από τη Νέα Μεσημβρία κοντά στη Θεσσαλονίκη και θα φτάνει μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα, βόρεια της πόλης της Διποταμίας.

Ο Hans-Juergen Biewendt, επικεφαλής Τεχνικός Διευθυντής του TAP σε θέματα σχετικά με τη χερσαία ανάπτυξη του αγωγού δήλωσε: «Ο TAP έχει ολοκληρώσει πλέον τη διαδικασία βελτίωσης της διαδρομής και στις τρεις χώρες από τις οποίες διέρχεται, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Η βελτίωση της διαδρομής θα συμπεριλαμβάνεται στην αναφορά της ESIA, η οποία θα υποβληθεί σύντομα στις αρχές, στους δανειστές και στο κοινό για αναθεώρηση. Οι διεξοδικές μας μελέτες και η δέσμευσή μας προς τους μετόχους και στις τρεις χώρες υποδεικνύουν ότι η επιλεγμένη διαδρομή έχει τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις και είναι αποδεκτή από τις αρχές, τις κοινότητες και την κοινωνία γενικώτερα. Είμαστε πολύ υπερήφανοι που κερδίσαμε την εμπιστοσύνη και την υποστήριξη όλων των μετόχων μέσω αυτής της διαδικασίας.»

Το εγχείρημα TAP θα αποτελέσει μια σημαντική πηγή άμεσης ξένης επένδυσης για την Ελλάδα. Αναμένεται να ενισχύσει την οικονομία, να αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων και να δημιουργήσει πολλές τοπικές ευκαιρίες διαμέσου συμβάσεων κατασκευής, καθώς και της προμήθειας αγαθών και υπηρεσιών.

«Το έργο προσδίδει σημαντική στρατηγική αξία στην Ελλάδα, καθώς προωθεί τον ρόλο της χώρας ως ενεργειακού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», δήλωσε ο Michael Hoffmann, Διευθυντής Εξωτερικών Υποθέσεων και Επικοινωνίας του TAP.

Αφήστε το σχόλιό σας

Τελευταία Σχόλια

ΣΠΕΦ: Όχι σε εξαιρέσεις και χαριστικές ρυθμίσεις στη διαβούλευση του «New Deal»

18/04/2014 14:34

όταν κάποιος ειδικός υποτίθεται, λέει ότι το δεκάρι πιάνει 100 τετραγωνικά, και ένας απλός ιδιοκτήτης βλέπει ότι του έπιασε 70 τετραγωνικά, τότε μό...

Κώστας Παπαγεωργίου

ΣΠΕΦ: Μερικές πικρές αλήθειες για το New Deal και τις ταρίφες στα νησιά

18/04/2014 12:06

Kύριε Βενιέρη παρακαλώ διαβάστε τις θέσεις των ΣΠΗΕΦ νησιών μέσα στην αναλυτική έκθεση γιατί απότι φαίνεται απαντάτε ως παπαγάλος του ΣΠΕΦ χωρίς κα...

G. Giatrakos

ΣΠΕΦ: Μερικές πικρές αλήθειες για το New Deal και τις ταρίφες στα νησιά

18/04/2014 12:04

Πιστευω κυριε Aki Venieri οτι και εσυ επρεπε να κινηθεις νομικα κατα του new deal,γιατι ποιος σου διασφαλιζει οτι μετα την εκτακτη εισφορα,μετα το ...

kostas kriti

ΣΠΕΦ: Μερικές πικρές αλήθειες για το New Deal και τις ταρίφες στα νησιά

18/04/2014 11:53

Απο την στιγμη που το κρατος δεν ξερει τα πραγματικα κοστη και τις ιδιαιτεροτητες του καθε εργου,και επιπλεον κοβει και πολλα χρηματα απο τον αναπτ...

kostas kriti

ΣΠΕΦ: Μερικές πικρές αλήθειες για το New Deal και τις ταρίφες στα νησιά

18/04/2014 11:44

Καλημερα! Κυριε Αki Venieri εχω αδεια εξαιρεσης απο το 2008 νουμερο 20 για Κρητη! Καταφερα και υλοποιησα μεσα του 2011,με συνολικο κοστος 400000 ευ...

kostas kriti