Μεγαλώνει η τρύπα του ΛΑΓΗΕ, αυξάνουν οι καθυστερήσεις στις πληρωμές

Μεγαλώνουν οι καθυστερήσεις στις πληρωμές των παραγωγών ΑΠΕ εκ μέρους του ΛΑΓΗΕ. Τον Ιούλιο οι επενδυτές πληρώθηκαν για τα τιμολόγια του Μαρτίου, αλλά οι προβλέψεις κάνουν λόγο για πληρωμή των τιμολογίων του Απριλίου όχι νωρίτερα από τα μέσα… Οκτωβρίου.

Ο ΛΑΓΗΕ έχει περιέλθει σε αδυναμία,  όχι μόνον  γιατί έχει ταμειακή ασφυξία (έλλειψη ρευστότητας) αλλά και διότι μεγαλώνει αντί να κλείνει η «τρύπα», δηλαδή το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ. Οι φορείς της αγοράς είναι ανήσυχοι καθώς οι υποχρεώσεις των παραγωγών τρέχουν.

Υπενθυμίζεται ότι το ΥΠΕΚΑ έχει δεσμευθεί ότι με τα μέτρα που έλαβε (και θα λάβει), θα «μπούν» στον ΛΑΓΗΕ 600 εκατ. ευρώ. Τα 300 εκατ. από την διάθεση δικαιωμάτων ρύπων (νούμερο που ήδη αμφισβητείται με βάση τις τρέχουσες εξελίξεις στα σχετικά διεθνή χρηματιστήρια) και τα υπόλοιπα 300 εκατ. από μεταφορά μέρους των πόρων του τέλους ΕΡΤ (περίπου 70 εκατ. ευρώ) και τις υπόλοιπες παρεμβάσεις του υπουργείου.  Ποιες είναι αυτές οι παρεμβάσεις; Κυρίως η επερχόμενη έκτακτη εισφορά επί του τζίρου των ΑΠΕ που έχει ήδη αποφασιστεί και θα «περάσει» από τη Βουλή με τροπολογίες που θα κατατεθούν στο πρώτο οικονομικό νομοσχέδιο, εντός των επόμενων ημερών.

Για το θέμα χθες έγινε συνάντηση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Μάκη Παπαγεωργίου με τον ΕΣΗΑΠΕ και  την ΕΛΕΤΑΕΝ.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Παπαγεωργίου τους ενημέρωσε ότι:

·         Η εισφορά επί του τζίρου των ΑΠΕ (διαφορετικό ποσοστό για κάθε τεχνολογία, με τα φωτοβολταϊκά να παίρνουν τη μεγαλύτερη επιβάρυνση) θα έχει συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα (για παράδειγμα δύο  - τρία χρόνια) και συνεπώς  για να συνεχιστεί (εάν θέλει να το κάνει, τότε, ο αρμόδιος υπουργός) θα χρειάζεται εκ νέου νομοθετική ρύθμιση. Η διάρκεια θα είναι τέτοια ώστε να κλείσει η «τρύπα» του ΛΑΓΗΕ.

·         Σε δύο περίπου εβδομάδες αναμένεται να εκταμιευθούν τα 140 εκατ. του δανείου από το Παρακαταθηκών προς τον ΛΑΓΗΕ.

·         Γίνεται προσπάθεια να αποδεσμευθούν οι λογαριασμοί των Energa και Hellas Power ώστε να μπεί ρευστό στο σύστημα.

Τα στελέχη του υπουργείου δεσμεύθηκαν να μελετήσουν τα στοιχεία που τους έδωσαν οι φορείς και να έρθουν και πάλι σε επαφή μαζί τους, αν χρειαστεί, προκειμένου να καταλήξουν στα τελικά μέτρα και ποσοστά. 

Αφήστε το σχόλιό σας

Σχόλια Χρηστών

archaeo pteryx 16/09/2012 12:05

Η βιομάζα δεν έχει "τεχνικό" πρόβλημα, μπορεί να είναι αδιάλειπτη, και το καύσιμο "αποθηκεύεται" (σε αντίθεση με τον αέρα ή τον ήλιο). Η βιομάζα έχει προβλήματα διαχείρισης στερεών (logistics) και οπωσδηποτε "εύρους" ή μεγεθών, δεν έχω στοιχεία κόστους. Η γεωθερμία είναι ΟΚ, αλλά περιορισμένου αντικειμένου λόγω γεωγραφίας, δεν είναι όλοι σαν την Ισλανδία, σε τεκτονικό ρήγμα. Η παλίρροια είναι πειραματική, έχει σοβαρούς γεωγραφικούς περιορισμούς και έχει πρόβλημα αντοχής υλικών -- από όσο ξέρω...

makis blach 13/09/2012 18:18

Προς τον archaeo pteryx, μιλας για τις ΑΠΕ οτι δεν ειναι αποδοτικες και οτι ειναι ακριβες.Βαζεις μεσα και την καυση βιομαζας, τη γεωθερμικη την παραγωγη ενεργειας απο την παλιρροια, γιατι και αυτες ειναι ΑΠΕ..Για τη βιομαζα συγκεκριμενα πιστευεις οτι ισχυουν αυτα που παρουσιασες για τις υπολοιπες ΑΠΕ; Οτι δηλαδη ειναι μη αποδοτικη και ακριβη για την παραγωγη ρευματος;

pani 3 13/09/2012 12:21

Δεν χρειάζεται και πολύ φαντασία για να υποθέσει κανείς πως θα ήταν οι Ταλιμπάν της ενέργειας...
Επενδυτάρεςς τύπου αυτού που αναφέρετε, αξιότιμε Αρχαιοπτέρυξ, θα πούλαγαν και τη μάνα τους για μια χούφτα έτοιμα, αδούλευτα, ευρώ, με τον ιδρώτα και το υστέρημα των άλλων...

Το κοράνι είναι ιερό. Οι "ασεβείς", αν είναι σε μουσουλμανική χώρα τιμωρούνται αυστηρά.
Αν όχι, πετάμε τη μπάλα off-the-ground και φυσικά ψάχνουμε για συνωμότες.

Φαίνεται ότι τα βλαστάρια μας γεννήθηκαν σε λάθος χώρα...

archaeo pteryx 12/09/2012 18:55

νομίζω ο διαχειριστής ΞΕΡΕΙ πότε ένας σχολιαστής εμφανίζεται με διαφορετικά ψευδώνυμα. Η αλήθεια και η κοινή λογική δεν χρειάζονται πολλά πολλά. Γρόθοι είναι αυτή που πληρώνουν τις μαϊμουνιές των μαϊμουνιών "επενδυτή" Kirou Αυτό κάνει εμένα γρόθο, και εσένα μαϊμούνι.

pani 3 12/09/2012 14:46

...Σήμερα λοιπόν, σε περιόδους κρίσης και ένεκα νεο-φιλελευθερισμού, το (ας πούμε υπερεθνικό) κράτος (όταν η δυνατότητα παραγωγής των απαραίτητων πιστώσεων λείπει ή είναι περιττή) ρίχνει τα κατάλληλα δολώματα στην πιάτσα, προκειμένου να τσιμπήσουν τα κορόιδα και έτσι να ανακυκλωθεί η υπερβάλλουσα, "κρυμμένη" ρευστότητα, προς όφελος τελικά του κοινωνικού συνόλου...

Εύγε κουραδο-μεγαλοεπενδυτάρες μου!!!
Τα βλαστάρια μας μόλις πήραν ΜΑΣΤΕΡ...!
Κορόιδα.

pani 3 12/09/2012 14:45

Άντε βρε κουτά, αφού αναρωτιέστε, να το πάρει το ποτάμι να μην βασανίζεστε άλλο...:

Τα παλιά χρόνια, σε περιόδους κρίσης και ένεκα κεϋνσιανισμού, το κράτος υλοποιούσε μεγάλης έκτασης επενδύσεις κεφαλαίου είτε αναπαραγωγικής μορφής (π.χ. εργοστάσια) είτε μη αναπαραγωγικής μορφής (π.χ. το άσκοπο άνοιγμα και κλείσιμο οπών στους δρόμους...), δημιουργώντας το ίδιο και τις απαραίτητες πιστώσεις (χρήμα).

Σήμερα όμως...

KOSTAS KIROU 12/09/2012 13:57

Αγαπητέ κύριε Σιαφακα αυτούς που περιγράφεις στο σχόλιό σου (που κρύβονται πίσω από ψευδώνυμο) στην Κρήτη τους αποκαλούν γρόθους και μαϊμούνια. Δεν είμαι Κρητικός αλλά συμφωνώ με τους χαρακτηρισμούς. Αν πράγματι είναι το ίδιο πρόσωπο είναι «τα δύο σε ένα».

Kostas Siafakas 11/09/2012 15:18

Μήπως οι μοναδικοί δύο ππου γράφουν με ψευδόνυμο είναι το ίδιο άτομο;
διχασμένη προσωπικότητα ίσως;
απόκτησε κάποιο ενδιαφέρον για να το ξεπεράσεις!

pani 3 11/09/2012 13:52

40 χρόνια Σταρ Τρεκ, βλέπεις, έχει αφήσει τα κοσμικά του κατάλοιπα... Ξέρεις τι είναι να είσαι δραχμο-λιγούρης και να το παίζεις μεγαλοεπενδυταράς;... Πρέπει να βρεθούν όμως Bλήματα ικανά να θυσιαστούν για χάρη του συνόλου!

Άφησέ τους αγαπητέ "archaeo pteryx" να τραβήξουν κουπί τώρα, για 25 χρόνια. Να δούνε τι σημαίνει πρωτοπόρος, υπέρ του κοινωνικού συνόλου. Τι αίμα και ιδρώτας χύθηκαν, επάνω εκεί στο complex, για να ανάβουν -και αυτοί- το διακόπτη.

Η τιμημένη, λιγνιτική και εγχώρια 100% (κουραδο-ελληναράδες μου...) Παραγωγή Βάσης, θα γίνει (για τα εκλεκτά μας Bλήματα Aμάθειας) ο χειρότερος εφιάλτης τους...

archaeo pteryx 11/09/2012 11:23

και, συγγνώμη, πόσο πληρωνεται η ηλιακή μεγαβατώρα? Πάντα έχω σημείο αναφοράς την ΟΤΣ της ΔΕΗ πριν τον ΓΑΠ... Η ΟΤΣ με το αέριο, για μένα είναι, ΚΛΟΠΗ (εγώ την πληρώνω). Και αφού πέφτει το κόστους τους (αν δεν βάλουν οι "Ευρωπαίοι" δασμούς στα Κινέζικα), ΓΙΑΤΙ τώρα, και όχι σε 5 χρόνια που θα είναι μισοτιμής?

archaeo pteryx 11/09/2012 11:11

τριπλα εναλλακτικά συστήματα ηλεκτροδότησης, ΤΡΙΠΛΟ κόστος για ΠΟΛΥ πλούσιους. Φόρος στον λιγνίτη είναι φόρος για την τσέπη σου και την τσέπη του γείτονα, και το εργοστάσιο που απασχολεί κόσμο. Η λέξεις "αιολικό-ηλιακό δυναμικό" είναι για αγράμματους. Δοκίμασε το δυναμικό της κοσμικής ενέργειας, η όλων των αρουραίων του κόσμου σε ένα τροχό με δυναμό. Εξ ίσου άχρηστα, ενεργειακά. Το ρεύμα, ο ήλιος και ο αέρας δεν αποθηκεύονται (πρακτικά ή οικονομικά). Παγκοσμίως, ενεργειακά ασήμαντα. (1-2% και αυτό επιδτούμενο)

Λαμπρινακης Γιαννης 10/09/2012 20:49

ειναι κοντα η στιγμη που θα ερθουν τα τελη ρυπων...θα δεις μετα ποσο θα παει η τιμη ρευματος που παραγεται απο λιγνιτη,πετρελαιο,φυσικο αεριο.τοτε τα φωτοβολταικα θα σου φαινονται πολυ φτηνα.επισης μην ξεχνας οτι το ηλιακο-αιολικο δυναμικο της Ελλαδας ειναι απο τα κορυφαια παγκοσμιος..και μιλαμε για καθαρη ενεργεια..το περιβαλλον δεν αντεχει αλλους ρυπους αυτο ειναι γεγονος.οσον αφορα την τρυπα του ΛΑΓΗΕ πιστευω οτι ειναι τεχνητη για να περασουν μετρα(εισφορες κ.τ.λ) για εξυπηρετηση μεγαλοσυμφεροντων..αλλα να εισαι σιγουρος δεν θα το αφησουμε ετσι..

Λαμπρινακης Γιαννης 10/09/2012 20:33

και οπως ειπες ειναι τις ωρες αιχμης!! το βραδυ αν υπαρχει προβλημα (γιατι εδω λογω αερα δουλευουν φοβερα μερα νυχτα οι ανεμογενητριες) μπορουμε να δωσουμε ρευμα με συμβατικα μεσα..η καταναλωση ειναι εξαλλου μικρη τοτε..αλλα την ωρα αιχμης πιστεψε με με τα στοιχεια που εχω για Κρητη μπορουν να δωσουν λυση οι ΑΠΕ..μιλαμε ξαναλεω για καθαρη ενεργεια,Ελληνικη ενεργεια,και τα χρηματα πανε σε Ελληνες..και ενα κρατος που ειναι αυταρκη σε ενεργεια ειναι ΔΥΝΑΤΟ κρατος..

Λαμπρινακης Γιαννης 10/09/2012 20:25

καλησπερα! καταρχην archaeo pteryx οταν μιλας για τιμη στα φωτοβολταικα θα λες ΗΤΑΝ ακριβη..με τις νεες τιμες στα σοβαρα μεγαλα παρκα μιλαμε 18-20 λεπτα με πτωτικες τασεις καθε εξαμηνο..αν δεις την καμπυλη ισχυος σε παρκα στην Κρητη (με tracker εννοω που ειναι και τα πιο πολλα εδω) ισως αναθεωρησεις τις αποψεις σου.μιλαμε για παραγωγη 10-12-13 ωρες την ημερα για 5-6 μηνες.τους χειροτερους μηνες εχουν 8-9 ωρες παραγωγη..δεν ειναι λιγο.

archaeo pteryx 10/09/2012 18:40

κυριε Λαμπρινάκη, η Κρήτη έχει πολύ ήλιο, καλός για μπουγάδες και ηλιοθεραπεία. Όχι για ηλεκτροπαραγωγή. ΟΚ για ισχύ αιχμής Μάϊο-Οκτώβριο σε τιμή 5 ή 10 φορές όσο η συμβατική, για ΠΟΛΥ πλούσιους. Όταν έχεις δώσει 100 εκατομ, για 50 ΜW φ/β (ελέγξτε το νούμερο, τυχαία το λέω), για ρεύμα 4-5-6 ωρών την ημέρα, έστω 280-300 ημερών των χρόνο, ΜΕ ΤΙ ΛΕΦΤΑ θα ηλεκτροδοτείστε τις υπόλοιπες ώρες? Από την μονάδα των ηλιοθερμικών? Εκεί να δείτε τιμή ρεύματος...

Λαμπρινακης Γιαννης 10/09/2012 14:40

μιλαμε για ενεργεια Ελληνικη.σας μιλαω απο την Κρητη που τωρα και 180 μερες εχει συνεχεια ηλιοφανεια..τα εσοδα πανε σε Ελληνες..και οχι στους Ρωσους του φυσικου αεριου.θα κινηθει η Ελληνικη οικονομια γιατι εγω αφου μενω μονιμα Κρητη εδω θα ξοδεψω τα χρηματα μου οχι στη Ρωσια..γιατι δεν μιλατε για τα πραγματικα εκτρωματα της ενεργειας που ολα τα χρηματα πανε σε 5 συνολικα ατομα..και μαλιστα μεγαλο μερος στο εξωτερικο..μαλλον αυτα τα συμφεροντα εξυπηρετειτε..

Λαμπρινακης Γιαννης 10/09/2012 14:35

καλο μεσημερι! pani 3 και archaeo pteryx ποια συμφεροντα εξυπυρετειτε?? σας πειραξαν τα φωτοβολταικα που εχουν επενδυσει τοσοι πολλοι Ελληνες αν βαλουμε μαζι και τις στεγες μιλαμε για χιλαδες επενδυτες...μικροι επενδυτες οχι μεγαλοκαρχαριες..κινηθηκε η Ελληνικη οικονομια,γιατι υπαρχουν χωματουργικα,οικισκοι,καλωδια,οικοδομικες εργασιες,trackers που ειναι Ελληνικα και τα παραγουν Ελληνες,ακομα και πανελ Ελληνικα που εχουν μπει σε πολλα παρκα..μηχανολογοι μηχανικοι,πολιτικοι μηχανικοι,ηλεκτρολογοι,εργατες,ασφαλιστικα ταμεια,ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ (εσοδα εφοριων)ολοι εχουν εσοδα απο τα φωτοβολταικα..ειδικα οταν δεν μπορεις να αποκρυψεις ουτε ενα ευρω απο τον τζιρο σου.

pani 3 10/09/2012 13:38

Αγαπητέ αξιότιμε και ειλικρινή συσχολιαστή "archaeo pteryx", σεις λέτε όλη την αλήθεια, ακόμα και αυτή που κρύβεται στη σκοτεινή πλευρά της σελήνης,

Εκείνοι, ενώ έκαναν στη ζούλα την κουτοπονηριά, τώρα ζητούν επιδότηση από όλους τους υπόλοιπους/κορόιδα...

Όπως σημείωσα πριν λίγο και παραπλεύρως, είναι σαν να έχουν γλείψει ό,τι κουράδα εξουσίας επέπλεε σε μολυσμένα νερά και τώρα επιθυμούν να μας φιλήσουν και στο στόμα...! Νομίζω ότι περισσεύει η αφέλεια, που ήδη συμπληρώνει δωδεκαετία (2000-2012) και δικαιούται ανανέωσης συμβολαίου!

Η ΠΑΕ όμως θα προτείνει κουρεματάκι 75% και βάλε.
Και άμα θέλουν κιόλας, αλλιώς ας τα (ξε)κρεμάσουν...

archaeo pteryx 09/09/2012 21:57

ΔΕΝ αλλάζει το συμπέρασμα: Η τρύπα του ΛΑΓΗΕ οφείλεται 1) στην πρόσφατη φτώχεια, 2) στους ενεργειακους βαρόνους (άσε μην πέσει φωτιά να μας κάψει), 3) στο αέριο και 4) στις ΑΠΕ. Και οι ΑΠΕ (πλην Υ/Η) και καυσόξυλων) παράγουν ασήμαντο ρεύμα παγκόσμια, και υποκαθιστούν ακόμα λιγότερα συμβατικά καύσιμα. Ναι, τα φ/β κάτι κάνουν για ισχύ αιχμής σε ηλιόλουστα μέρη, και εάν η MWhr τους ήταν στο 1/4-1/3 από ότι είναι τώρα, μπορεί και νά αξιζαν τον κόπο. Μην πιστεύεις τι σου λένε για το 2035... Σκέψου πως ήταν το 1935...

KOSTAS KIROU 09/09/2012 12:06

Για τον φίλο μας κο archaeo pteryx μηπως και δει με πιο καθαρή ματια τις ΑΠΕ. http://www.ekriktiko.gr/index.php/archives/56004

archaeo pteryx 08/09/2012 23:30

άτομα σαν εμένα έλεγαν το 2000 στα κορόϊδα να προσέχουν που βάζουν τα λεφτά τους, και, σε εύπιστους, τα τελευταία 3-4 χρόνια να ΜΗΝ πιστεύουν ότι υπάρχει επενδυτικός ορίζοντας 25 ετών στην Ελλάδα. (Δεν ύπάρχει). Και στους τύπους που κυβερνούν, ότι τα αιολικά είναι μάπα (από οικονομικής, ενεργειακής και περιβαλλοντικής άποψης). Ευτυχώς, τώρα το λένε και Υπουργοί σε χώρες ΕΕ και δεν αισθάνομαι μόνος. Ασε με εμένα.. Γιατί πιστεύεις ότι μεγαλώνει η τρύπα του ΛΑΓΗΕ; Αυτό είναι το θέμα της ανάρτησης, Απάντηση: Αέριο, φτώχεια και ΑΠΕ.

Toni Starosa 08/09/2012 09:57

archaeo pteryx άτομα σαν και εσένα μας οδήγησαν εδώ που είμαστε.Μην ξεχνάς οτι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθεια.Το κακό μαζί σου δεν είναι οτι δεν γνωρίζεις αλλά οτι δεν γνωρίζεις οτι δεν γνωρίζεις πιστεύωντας πάντα οτι γνωρίζεις!Είμαι σίγουρος οτι εισαι δημόσιος υπάλληλος και μάλλον δάσκαλος ή καθηγητής!

archaeo pteryx 08/09/2012 08:09

κ.Costa Pan, τα κράτη που υποστήριξαν το FIT, απλά επιδότησαν Γερμανικές εξαγωγές, χωρίς καμία υποκατασταση συμβατικών μονάδων ή καυσίμων. Φυσικά και δεν μου αρέσουν οι φόροι και οι επιδοτήσεις που δεν είναι ανταποδοτικοί. ΠΟΣΑ συμβατικά καύσιμα (πραγματικά, μετρημένα!, όχι εικονικά) υποκατέστησαν μέχρι στιγμής οι ΑΠΕ (πλην Υ/Η) στην Ελλάδα; ΠΟΣΟ κόστησαν αυτές οι ΑΠΕ; Αν βρειτε αυτό τα νούμερα, φοβάμαι ότι θα φρίξετε. Η πραγματική υποκατάσταση καυσίμου είναι σχεδόν μηδενική και πανάκριβη , και ΑΥΤΟ είναι το πρόβλημα (και η τρύπα) του ΛΑΓΗΕ -- και φυσικά ξεκινάει από το αέριο).

Costas Pan 07/09/2012 23:45

κ. archaeo pteryx ποτέ μου δεν ζήτησα να πληρώσω το ελληνικό δημόσιο για τις πανάκριβες υπηρεσίες που δε με αφορούν όπως εκπαίδευση, αγροτικό ιατρείο στο πουθενά,λιμάνια σε μέρη τα οποία δεν πηγαίνω, επιδοτούμενες άγονες γραμμές κλπ. αλλά τα πληρώνω γιατί μέρος των φόρων μου πάει σε αυτά.... Έτσι και τα Φ/Β είναι μέρος ενός ενεργειακού μίγματος και πληρώνεται από όσους αγοράζουν ενέργεια στη χώρα μας.
Φαντάζομαι και τα άλλα κράτη που υποστήριξαν με feed in tarif τα Φ/Β (ακόμα και χώρες χωρίς ήλιο όπως ελβετία κάτι ήξεραν...
Ενδιαφέρον έχει να δείτε λίγο τι γίνεται παγκοσμίως στα Φ/Β π.χ. Ινδία με 0,08 €/kWh τιμή ρεύματος και 0,30 €/kWh
παραγωγή σεΦ/Β

archaeo pteryx 07/09/2012 23:14

νικο res, το ξέρω αυτό, και ΔΕΝ είμαι οπαδός του αερίου για ισχύ βάσης στην Ελλάδα (λόγω κόστους και ρίσκου). Τα φ/β, δέχομαι ότι υποκαθιστούν, εν μέρει, συμβατικά καύσιμα αιχμής. Τα φ/β (και σίγουρα τα αιολικά) δεν υποκαθιστούν ισχύ βάσης, και το δίκτυο χωρίς ισχύ βάσης δεν είναι δίκτυο, είναι Χριστουγεννιάτικα φώτα. Αν τα φ/β πληρωνόταν 100 την μεγαβατώρα, για ισχύ αιχμής, δεν θα έλεγα κιχ. Στα 200 ή τα 300+ γκρινιάζω. Τα αιολικά τα θεωρώ κοροϊδία, ακόμα κι αν ήταν τσάμπα το ρεύμα που "εγχύουν". 'Οτι κορόϊδεψαν (και κοροϊδεύουν τους φ/β'ς το γνώριζω. Όπως και τους μικροεπενδυτές, το 2000.

Elissaios Ioannis 07/09/2012 16:58

Ερώτηση βουλευτή ΝΔ (!) Λευτέρη Αυγενάκη για την καθυστέρηση πληρωμών στα φωτοβολταϊκά.

http://www.ekriktiko.gr/index.php/archives/260298

nikos res 07/09/2012 13:55

archaeo pteryx να ξέρεις ότι πληρώνεις και τις εισπράξεις κάθε παραγωγού ε, όχι μόνο ΑΠΕ. Άρα όπως και να έχει ρεύμα θα πληρώνεις. Άσε που το κράτος μέσω φωτοβολταικών σου έδωσε την ευκαιρεία να εισπράττεις ταυτόχρονα...όπως στο καθένα.
΄

Να δω τώρα που θα πληρώνουμε αδρά το λιγνίτη και δη το φυσικό αέριο του μονοπωλίου να δω τι θα λέμε.

archaeo pteryx 07/09/2012 13:15

Κύριε Kirou, ΕΓΩ πληρώνω τις εισπράξεις των φωτοβολταϊκών. ΕΓΩ, Αν εισπρατετε, σας πληρώνω εγώ, υποχρεωτικά, για κάτι που ΔΕΝ ζήτησα. Ελατε να αγοράζετε από μένα (υποχρεωτικά και σε φουσκωμένη τιμή που θα ορίζω εγω) πασατέμπο, να πατσίσουμε. Η ΟΤΣ το 2009 ήταν 30-35. Ανέβηκε στα ύψη χάρη στο αέριο, και τις ΑΠΕ. Το αέριο δεν το ελεγχουμε εμείς, και οι ΑΠΕ "εγχύουν" αλλά δεν υποκαθιστούν συμβατικό ρεύμα. Μέχρι το 2012, η ισχύς αιχμής το καλοκαίρι ήταν Υ/Η και εισαγωγές, ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ φτηνότερα από τα φ/β. Κυριολεκτώ για το ασανσερ. Δοκιμάστε το.

archaeo pteryx 07/09/2012 13:08

Κύριε Παναγιωτόπουλοε, είστε αδιάβαστος. Μετά την Φουκουσίμα, έκελισε παλιά πυρηνικά. Στο 9μηνο δημοσιεύτηκαν άρθρα στο τοπικό Τύπο για σοβαρά θέματα σταθερότητας δικτύου. Πριν 3 μήνες ανα΄κοίνωσε 25 λιγνιτικά (μερικά μεγάλα) για να καλύψει το κνό. ΟΛΕΣ οι ΑΠΕ της γερμανίας, πλην Υ/Η δεν φτάνουν για να υποκαταστήσουνόύτε το πιο παλιό μικρό πυρηνικό. ΟΛΑ τα φ/β της Ελλάδας δεν φτάνουν ούτε για ένα περίπτερο (μετά την Δύση του ηλίου ή όταν έχει σύννεφα). Και τα λεφτά δεν είναι τσάμπα. Την γκρηνπης την θεωρώ άσχετους, πληρωμένους παπαγάλους, συγγνώμη.

Panos PV 07/09/2012 12:05

Αγαπητέ archaeo pteryx η Γερμανία ναι είχε πυρηνικά, μετά όμως από αυτό που έγινε στη Φουκουσίμα έχει αλλάξει ρότα, προς περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο τεχνολογίες.
Επίσης, στην αιχμή το καλοκαίρι τα Φ/Β είτε μας αρέσει είτε όχι είναι πολύ καλή λύση για την ευστάθεια του συστήματος, ενώ αποδεικνύεται ότι είναι φθηνή λύση και ρίχνουν το συνολικό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας...
http://www.greenpeace.org/greece/el/blog/tarazontas_ta_nera_blog_nikos_charalampidis/blog/41738/

Προφανώς και η ατάκα για την κίνηση του ασανσέρ είναι ατυχής...

KOSTAS KIROU 07/09/2012 09:43

Υποθέτω ότι δεν κυριολεκτείτε για το ασανσέρ αγαπητέ κύριε pteryx. Διατηρώ επιφυλάξεις επίσης για το φτηνό ρεύμα που επαγγέλλεστε που θα προέρχεται από ρυπογόνο πηγή στο μέλλον. Μια ερώτηση μόνον υποβάλλω: Εσείς δεν έχετε επενδύσει στη φούσκα που λέτε..????? κι αν όχι….. τι σκασίλα έχετε για μας τους πάρα πολλούς, αλλά ‘αφελείς ‘ όπως λέτε. Δεν είμαστε όλοι τόσο έξυπνοι και προβλεπτικοί όσο εσείς. Τέλος θα ήθελα να μάθω που έγινε κάτι τέτοιο στο εξωτερικό, που πάει να γίνει εδώ.
Εάν εννοείτε την Τσεχία δεν μαθαίνετε ίσως τις τελευταίες εξελίξεις εκεί.

archaeo pteryx 07/09/2012 06:27

κύριε Kirou, όλος ο ήλιος της Ελλάδας, δεν φτάνει για να λειτουργήσει ένα ασανσέρ στις 7 το απόγευμα. Θεωρείτε ότι "προωθώ κάτι". Κάνετε λάθος. Απρόσκοπτο και φτηνό ρεύμα θελω. Αυτό, ατυχώς δεν παράγεται από ΑΠΕ γιατί δεν είναι αδιάλειπτες και το ρεύμα δεν αποθηκεύεται σε πόσότητες. Ο ήλιος είναι μια χαρά, και τα φ/β ακριβή ισχύ αιχμής για το καλοκαίρι. Πόσο πλούιοι αισθανόμαστε, το ξέρετε εσείς. Λυπάμαι που σας έρριξαν, έχει γίνει και στο εξωτερικό, εδώ και 2 χρόνια. Αυτό σημαίνει "φούσκα῎

KOSTAS KIROU 06/09/2012 13:57

Για να το λέτε εσείς θα ξέρετε αγαπητέ κύριε archaeo pteryx. Είναι φυσικό να υποστηρίζετε τα συμφέροντά σας. Απλά οι λύσεις που προτείνετε είναι λύσεις που και η Γερμανία με τη βιομηχανία της προσπαθεί να μειώσει ή να εξαλείψει. Και τον άφθονο ήλιο που έχουμε τι λέτε να το κάνουμε …???? Να τον καλύψουμε με ρύπους της τεχνολογίας που μας συνιστάτε και να κυκλοφορούμε με μάσκες στην Παραλία. Να σας προτείνουμε για βοηθό του κου Ασημάκη. Γιατί όχι…θα τον βοηθούσατε αποτελεσματικά στο έργο του.

panagiotis vrakas 06/09/2012 09:11

mipws mporeite na me enimerwsetai pote eginan oi plirwmes gia ton martio???sas euxaristw

archaeo pteryx 05/09/2012 22:55

αγαπητέ kostas kirou, οι απόψεις μου για πηγές ηλεκτροπαραγωγής, είναι από την ΕΙΑ, την ΙΕΑ, την ΕΕ, και στατιστικά των διαφόρων χωρών. Ο κόσμος όλος, και η Ευρώπη, (και η Γερμανία( ηλεκτροδοτούνται από κάρβουνο και πυρηνικά. Το αέριο έγινε προσφατα δημοφιλές λόγω Ρωσίας, Καυκάσου, και φράκινγκ, αλλά άλλη τάξη μεγέθους. Οι ΑΠΕ ήταν και είναι ηλεκτροδοτικά ασήμαντες (με εξάιρεση τα μεγάλα Υ/Η). Τα λοιπά λόγια είναι φτώχεια. Εμείς, χωρίς λιγνίτη, θα επικοινωνούσαμε με περιστέρια.

patou donzi 05/09/2012 22:19

ΠΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΒΡΑΚΑ!!

ΕΧΟΥΝ ΠΛΗΡΩΘΕΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΑΠΟ ΛΑΓΗΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΡΤΙΟ

panagiotis vrakas 05/09/2012 19:27

emeis paidia ton ioulio plirwthikame gia ton flebari...mporei kapoios na mou pei an ontos exei plirwthei o martios opws anaferei to keimeno???

patou donzi 05/09/2012 17:13

ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΟΣΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΜΑΣ ΣΩΤΗΡΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΩΣΕΙ ΤΟΝ ΛΑΓΗΕ ,ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ, ΘΑ ΤΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΑ ΚΑΤΙ.ΝΑ ΤΟ ΠΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟ ΚΟΛΠΟ!!! ΕΠΕΙΔΗ Ο ΕΟΠΥΥ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΜΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΦΑΡΜΑΚΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ 20% ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΤΟΥΣ!! ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΟΑΕΕ!! ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒ ΠΟΥ ΝΤΑΛΑΒΕΡΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ!!
ΚΕ ΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ,ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑΚΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΑΣ , ΜΑΣ ΤΑ ΔΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ!!!!!!!!!

KOMISARIOS PIERIA PV 05/09/2012 16:40

Και για να καταλαβουμε ολοι οι δύσμοιροι επενδυτες, ο Υφυπουργός κάλεσε ΤΡΕΙΣ (3) φορές τις τράπεζες για συζήτηση και ΜΙΑ (1) ΦΟΡΑ τους φορείς ΑΠΕ. Από κει να καταλαβετε για ποιούς δουλεύουν ....
Αραγε, ο πρωην δημοσιογράφος της εκκλησίας που αποφασίζει για τις τύχες και τις ζωές μας, έμαθε τελικά... τι σημαίνει κιλοβατώρα (kWh) ??

KOSTAS KIROU 05/09/2012 12:29

Δεν μπορώ να διακρίνω κάποια ευθύνη της Greenpeace και WWF για το άνοιγμα. Μπορεί να είμαι τυφλός σε σχέση με τον κύριο archaeo pteryx. Για κάθε ενδεχόμενο ο εν λόγω κύριος ας βάλει τις απόψεις του «εκεί που ξέρει» μέχρι ν’ αποδειχτεί ότι ο λιγνίτης είναι το μέλλον του κόσμου.

KOSTAS KIROU 05/09/2012 12:27

Αν δεν κάνω λάθος τα χρήματα πριν φτάσουν στον ΛΑΓΗΕ, κάνουν μια στάση στον ΑΔΜΗΕ προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι φορείς του Φυσικού αερίου πιθανόν και ότι απομείνει πάει στον ΛΑΓΗΕ για τους υπόλοιπους. Κάπως έτσι μεγαλώνει και το άνοιγμα. Έτσι εξηγείται και ημερολογιακή διαφορά (κατά ένα μήνα τουλάχιστον) των καταβολών από την ΔΕΗ στους παραγωγούς των Νησιών, από τις καταβολές των παραγωγών στην ενδοχώρα. Είναι γνωστό σε όλους ότι οι Κρήτες παραγωγοί έχουν εισπράξει τον Απρίλιο προ πολλού και περιμένουν τα χρήματα του Μαΐου, τα οποία έχουν καθυστερήσει κάπως.

archaeo pteryx 05/09/2012 09:06

Μα πώς είναι δυνατόν? Οι κκ. Κάπρος, Περιστέρης κλπ, μας έλεγαν στην Αιγλη του Ζαπείου ότι οι ΑΠΕ μειώνουν το κόστος του ρεύματος! H Greenpeace και η WWF θέλουν κι άλλες ΑΠΕ και δεν θέλουν λιγνίτη. Λέω λοιπόν να καλύψουν τις τρύπες οι κκ. Κάπρος και Περιστέρης, και η Greenpeace και WWF, to put their money where their mouth is, που λένε και οι Δυτικοί.

Τελευταία Σχόλια

ΕΣΜΥΕ: Επιστρέφονται 2,25 εκατ. σε τοπικές κοινωνίες με μικρά υδροηλεκτρικά

16/09/2014 08:22

Ας έχουν κατά νου οι του ΕΣΜΥΕ με τις ξεκάρφωτες μπιχτές τους, πως πληρώνουν στην τοπική κοινωνία λεφτά όσοι χρησιμοποιούν δημόσια γήπεδα και δεν β...

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΕΣΜΥΕ: Επιστρέφονται 2,25 εκατ. σε τοπικές κοινωνίες με μικρά υδροηλεκτρικά

15/09/2014 17:02

Μεγαλη εξυπναδα μας ειπαν στην τελευταια παραγραφο! Ας ηταν μεγαλυτερες οι ταριφες στα φβ και ας μας βαζαν και 10%!

Δηλ δεν εχουν σχεσ...

Χρήστος

Δημήτρης Μακρής - Αυτοπαραγωγή: Τα εν ΥΚΩ εν δήμω

15/09/2014 11:27

Και το παρακάτω link η επιβεβαίωση των αυτονόητων (ή άλλως όλοι οι άλλοι είναι "χαζοί" και εμείς οι "ξύπνιοι").

http://www.energypress...

rebel a

Δημήτρης Μακρής - Αυτοπαραγωγή: Τα εν ΥΚΩ εν δήμω

15/09/2014 11:21

Ακόμη και τα ΑΔΙ στους αεριάδες θα μπορούσαμε να ελαχιστοποιήσουμε αντικαθιστώντας μονάδες Φ.Α. με Γεωθερμικές μονάδες βάσης που η Ελλάδα έχει πλού...

rebel a

Δημήτρης Μακρής - Αυτοπαραγωγή: Τα εν ΥΚΩ εν δήμω

15/09/2014 11:16

Δηλαδή διπλάσιο κέρδος για τη ΔΕΗ που είναι ο κύριος προμηθευτής του ελληνικού ενεργειακού συστήματος πολύ περισσότερο δε από όταν δεν υπήρχαν οι Α...

rebel a